*Atelier Nihon-ga*

Cet après-midi je suis allée voir l'expo de Valérie Eguchi à Issy-les-Moulineaux. C'était une visite très sympa suivie d'un atelier découverte de Nihon-ga (peinture japonaise) où on pouvait découvrir le matériel utilisé et faire un petit tableau de cerisier en fleur.

Je suis désolée pour la mauvaise qualité des photos ... je n'avais que mon iPod :/

Qui veut se joindre à moi la prochaine fois? :)

Voici le site de l'association de Valérie: http://p.a.m.over-blog.com/

A bientôt! (^^)/





This afternoon I went to see Valérie Eguchi's exhibition in Issy-les-Moulineaux (Paris, France). It was really lovely to see her works and to participate in the Nihon-ga painting workshop where we could discover the materials used and paint a small cherry blossom painting.

Sorry for the poor quality photos... only had my iPod :/

Who wants to join me next time? :)

Here's the website for Valérie's association: http://p.a.m.over-blog.com/

See you soon! (^^)/


Here's the small painting I painted :)
 
And here's a shell used for 'gofun' which is used for white paint in Nihon-ga! Brought all the way from Japan! From a family run company which still exists and produces paint in the traditional way today!

Comments

Popular Posts